Hulp bij Zwaar Weer

Hulp bij waar het begint te regenen

Staat uw bedrijf voor financiële uitdagingen? Wij staan klaar om te helpen. Wij van YellowFinance begrijpen de complexiteit van financiële vraagstukken en zijn we gespecialiseerd in het ondersteunen van ondernemingen die te maken hebben met financieel  zwaar weer. Of bij organisaties die financiële uitdagingen zien ontstaan. 

Omdat wij ervaring hebben met (bijna) faillissementen weten wij wat ‘key’ is. Of het nu gaat om stijgende operationele kosten, toenemende rentelasten, of dalende omzetten en marges, wij helpen met strategische oplossingen.

Wij helpen u, op elk moment

Of financiële uitdagingen zich al hebben voorgedaan of dat zij in het verschiet liggen, bij YellowFinance bieden wij op elk moment de juiste oplossingen.

Ons team van ervaren financiële experts staat paraat om uw situatie te analyseren, risico's te identificeren en op maat gemaakte strategieën uit te werken en uit te voeren die uw bedrijf weer op koers brengen. 

Van herstructurering van schulden tot kostenoptimalisatie en de groei van omzet en marges. Wij bieden resultaatgericht advies om uw bedrijf weer op het pad naar financiële stabiliteit en groei te brengen.

Wij zijn uw sparringpartner en klankbord. Dit kan zijn tijdens het begeleiden en verkrijgen van (her)financiering. Bij het ondersteunen van herstructurering of aan het versterken van uw financieel uithoudingsvermogen. YellowFinance helpt.

Onze methodiek


Als wij van YellowFinance bij Zwaar Weer worden gevraagd te helpen werken we vaak volgens een 3 fase methodiek. In fase 1 de Kick-Off. In fase 2 de Eerste Optimalisatie en in fase 3 acteren wij als Uw Klankbord / Adviseur waarvan de laatste fase een repeterend karakter kan hebben. 

Fase 1: Kick-off

In deze fase doen we een zogenaamde nulmeting en kijken we naar waar staat de organisatie staat. Denk daarbij aan:

  • Wat is er aan rapportages, zoals een begroting, maandrapportage, liquiditeitsprognose en wat is de kwaliteit van deze informatie?
  • Wat wordt er gedaan met de beschikbare informatie?
  • Is er intern voldoende aandacht voor de primaire processen en zitten er knelpunten in deze processen / procedures?
  • Overige zaken (HR, specifieke verplichtingen, investeringen, etc)

Fase 2: Eerste optimalisatie

Op basis van de bevindingen van de kick-off zullen we samen met u gaan priotiseren, wat heeft als eerder aandacht nodig en wat gaan we als eerste optimaliseren. Dit kunnen meerdere zaken zijn maar wellicht ook maar één, doel: Zorgen dat organisatie over juiste stuurmiddelen beschikt en juiste besluiten kan nemen.

Fase 3: Uw klankbord / adviseur

Om vast te stellen of de optimalisaties de juiste impact hebben zal op periodieke basis geanalyseerd moeten worden of dit het geval is, tevens kan hieruit komen dat aanvullende acties noodzakelijk zijn, denk bijvoorbeeld aan besprekingen met de financier maar ook eventuele andere partijen. 

 

 

Zwaar Weer